Algemene voorwaarden
Welkom bij de algemene voorwaarden van Decoratieparadijs. Super leuk dat je voornemens bent om jouw muur om te laten toveren tot avontuur! Graag informeer ik je eerst over mijn algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn de basis van onze samenwerking en zijn ontworpen om duidelijkheid, bescherming en transparantie te bieden aan zowel jou als mij. Mocht je vragen hebben over de algemene voorwaarden, kun je deze mailen naar info@decoratieparadijs.nl.
De volgende begrippen komen regelmatig terug in deze algemene voorwaarden:
- Algemene voorwaarden: het geheel van bepalingen als hieronder opgenomen.
- Ik, mij(n): de eenmanszaak Decoratieparadijs, ingeschreven bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 90751752, en gevestigd te Hattemerbroek. Ik ben Opdrachtnemer bij de overeenkomst.
- Jij, je of jou(w): een natuurlijke persoon of rechtspersoon met wie ik een overeenkomst sluit of beoogt te sluiten.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep en/of bedrijf.
- Overeenkomst: de overeenkomst zoals deze is overeengekomen tussen jou en mij.
- Wij, we, ons of onze: jij en ik samen.
- Schriftelijk: op papier of digitaal (bijvoorbeeld per e-mail of een Whatsapp-bericht).
- Website: de website van Decoratieparadijs, decoratieparadijs.nl.
Artikel 1 - De algemene voorwaarden
Wanneer zijn de algemene voorwaarden van toepassing?
- 1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten, werkzaamheden en diensten die ik verstrek, verleen en/of uitvoer.
- 1.2 De algemene voorwaarden zijn ook van toepassing indien ik derden inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, tenzij ik anders bepaal.
- 1.3 Op de overeenkomst zijn uitsluitend deze algemene voorwaarden van toepassing. Indien jij ook (algemene) voorwaarden hanteert, worden deze van de hand gewezen.
Kunnen we afwijken van de algemene voorwaarden?
- 1.4 Afwijking van de algemene voorwaarden is alleen mogelijk als wij dit schriftelijk en uitdrukkelijk overeenkomen.
- 1.5 Indien wij afwijken van de algemene voorwaarden, blijven de overige bepalingen uit de algemene voorwaarden gewoon geldig.
Kunnen de algemene voorwaarden worden gewijzigd of aangevuld?
- 1.6 Ik ben bevoegd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen en/of aan te vullen. Indien deze wijzigingen en/of aanvullingen invloed hebben op een lopende overeenkomst, stel ik je hiervan op de hoogte.
- 1.7 Indien jij een Consument bent, mag jij de overeenkomst ontbinden indien de algemene voorwaarden ingrijpend worden gewijzigd.
- 1.8 Gewijzigde algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op reeds bestaande aanbiedingen en overeenkomsten. De meest recente versie van de algemene voorwaarden is van toepassing op de overeenkomst.
Wat als één of meerdere bepalingen tegenstrijdig, onduidelijk of onjuist zijn of in rechte onverbindend worden verklaard?
- 1.9 Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden tegenstrijdig is aan een bepaling uit een specifieke overeenkomst, heeft de bepaling uit de specifieke overeenkomst voorrang, tenzij ik uitdrukkelijk anders bepaal.
- 1.10 Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden onduidelijk of onjuist is, moet deze bepaling zoveel mogelijk in het licht van de andere algemene voorwaarden worden uitgelegd.
- 1.11 Als een bepaling uit deze algemene voorwaarden in rechte onverbindend wordt verklaard, bijvoorbeeld omdat deze bepaling wordt vernietigd of nietig wordt verklaard, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
Artikel 2 - Het aanbod
- 2.1 Mijn aanbod is vrijblijvend, dat betekent dat ik mijn aanbod nog kan herroepen nadat jij het hebt aanvaard.
- 2.2 In het aanbod zijn nog geen eventuele bijkomende kosten opgenomen, zoals kosten voor meerwerk en reis- en parkeerkosten.
- 2.3 Een aanbod is in beginsel zeven (7) dagen geldig, tenzij ik iets anders aangeef. Dat betekent dat jij binnen deze termijn het aanbod dient te aanvaarden, anders vervalt het aanbod automatisch.
- 2.4 Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten of nieuwe opdrachten, tenzij ik dit uitdrukkelijk aangeef.
- 2.5 Een aanbod is persoonsgebonden, dit betekent dat het aanbod alleen voor jou geldt en dat derden hier geen rechten aan kunnen ontlenen.
- 2.6 Ik ben niet gebonden aan een aanbod indien jij begrijpt of in alle redelijkheid kan begrijpen dat het aanbod berust op een kennelijke misslag, bijvoorbeeld een typefout, rekenfout, vergissing en/of verschrijving.
Artikel 3 - Totstandkoming van de overeenkomst
- 3.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
- 3.1.1. jij mijn aanbod aanvaardt en ik dit als zodanig schriftelijk (per e-mail) aan jou bevestig; of
- 3.1.2. jij een (digitaal) product bestelt en betaalt; of
- 3.1.3. ik uit jouw handelingen of gedragingen in alle redelijkheid mag afleiden dat jij mijn aanbod hebt aanvaard.
- 3.2 In beginsel verlang ik een aanbetaling ter hoogte van 20 % van de totale prijs. Ik ga pas van start met ontwerpen op het moment dat ik de aanbetaling heb ontvangen. Dat betekent dus dat ik gerechtigd ben om mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik de aanbetaling in goede orde heb ontvangen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou.
- 3.3 Met het accepteren van het aanbod ontstaat een betalingsverplichting voor jou.
Artikel 4 - Uitvoering van de overeenkomst
Algemeen
- 4.1 Ik voer de overeenkomst altijd uit naar mijn beste inzicht en vermogen. Ik geef alleen nooit garanties over mijn werkzaamheden voor bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, het bereiken van beoogde resultaten en/of doelstellingen. Op mij rust namelijk geen resultaatsverplichting, maar een inspanningsverplichting.
- 4.2 Ik ben gerechtigd (een gedeelte) van mijn werkzaamheden door derden te laten verrichten, zonder dat ik hiervoor toestemming nodig heb van jou. De toepasselijkheid van artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.
- 4.3 De termijnen en deadlines die ik met jou communiceer zijn geen fatale termijnen, maar zijn indicatief van aard. Ik kan niet aansprakelijk worden gesteld voor termijnoverschrijding, en de overeenkomst kan ook niet worden ontbonden als ik termijnen overschrijd.
- 4.4 Ik voer mijn werkzaamheden alleen uit ten behoeve van jou. Derden kunnen dus geen rechten ontlenen aan de inhoud van mijn werkzaamheden.
- 4.5 Indien jij een afspraak met mij afzegt, dien je dit minimaal 24 uur voor de aanvangstijd van de afspraak aan mij door te geven. Doe je dat niet of kom je niet op de afspraak verschijnen? Dan breng ik € 50,- bij jou in rekening, vermeerderd met eventuele reis- en parkeerkosten.
- 4.6 Jij bent niet gerechtigd jouw rechten en verplichtingen uit de overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij ik hier schriftelijk en uitdrukkelijk toestemming voor verleen.
- 4.7 Jij bent je ervan bewust dat de weergave van kleuren op digitale afbeeldingen kunnen afwijken van de daadwerkelijke kleuren op de muur. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan de getoonde kleuren op digitale ontwerpen.
- 4.8 De muurschilderingen schilder ik handmatig. Hierdoor kunnen er kleine vormafwijkingen voorkomen ten opzichte van het ontwerp. Jij erkent dat deze kenmerken verbonden zijn aan maatwerk en geen grond vormen voor klachten, schadevergoeding of het ontbinden van de overeenkomst.
- 4.9 Ik behoud mij het recht voor om bij de uitvoering van mijn werkzaamheden, ter ondersteuning van het creatieve proces of ontwerp, gebruik te maken van AI en andere digitale hulpmiddelen.
- 4.10 Ik heb geen bewaarplicht ten aanzien van het ontwerpen, schetsen, documenten en andere gegevens en informatie. Jij dient zelf zorg te dragen voor een deugdelijke opslag en het maken van reservekopieën.
Jouw verplichtingen
- 4.11 Ik ontvang graag van jou binnen vijf (5) werkdagen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen alle benodigde documenten, gegevens en andere informatie om de overeenkomst in goede orde uit te kunnen voeren. Zo heb ik bijvoorbeeld voor de aanvang van mijn werkzaamheden informatie nodig over de afmetingen van de muur, de afmetingen van de meubels die voor muur komen te staan, foto’s van het kamertje waar de muurschildering komt, informatie over de stopcontacten en de ondergrond van de muur.
- 4.12 Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten tot het moment dat ik alles van jou heb ontvangen, zonder dat ik hierbij schadeplichtig word jegens jou. Ik ben ook gerechtigd om de overeengekomen deadlines en oplevertermijnen te verschuiven indien jij de termijn als genoemd in artikel 4.11 overschrijdt.
- 4.13 Jij dient ervoor te zorgen dat de te beschilderen muur schoon, droog, egaal en schilderklaar is bij aanvang van mijn werkzaamheden. Eventuele bestaande vlekken, beschadigingen (zoals gaten) of afwijkende verfkleuren blijven zichtbaar na voltooiing van de muurschildering, dat is dus geheel jouw eigen verantwoordelijkheid.
- 4.14 Indien er zich objecten (zoals radiatoren, leuningen, kasten, planken of andere obstakels) aan of vlak voor de muur bevinden, schilder ik hier omheen, voor zover dat praktisch haalbaar is. Als jij wenst dat het gehele oppervlak achter dergelijke objecten wordt geschilderd, dien je ervoor te zorgen dat deze voorafgaand aan de werkzaamheden zijn verwijderd.
- 4.15 Jij zorgt ervoor dat er voldoende werkruimte beschikbaar is en dat de ruimte rondom de te beschilderen muur volledig vrij en leeg is, zodat ik de werkzaamheden veilig en goed kan uitvoeren. Als het niet mogelijk is de ruimte volledig leeg te maken, dien je dit tijdig voor aanvang van de werkzaamheden met mij af te stemmen. Indien de ruimte niet volledig vrij en leeg is, ben ik gerechtigd om de werkzaamheden uit te stellen en extra kosten als opgenomen in artikel 4.5 van de algemene voorwaarden bij jou in rekening te brengen.
- 4.16 Bij de uitvoering van mijn werkzaamheden maak ik graag gebruik van een wastafel op locatie. Zo kan ik tussendoor mijn kwasten uitspoelen.
- 4.17 Jij handelt bij het verstrekken van informatie en documenten nooit in strijd met de intellectuele eigendomsrechten van derden. Indien je dat wel doet en ik word hiervoor aansprakelijk gesteld, vrijwaar jij mij van alle kosten en aanspraken die voortvloeien uit de inbreuk.
Feedbackronde
Nadat jij het eerste ontwerp hebt ontvangen van mij, heb je recht op een kosteloze feedbackronde.
- 4.18 Jij hebt per project recht op één (1) kosteloze feedbackronde.
- 4.19 De feedback dient aan te sluiten bij de wensen zoals je die eerder hebt doorgegeven. Een verandering of uitbreiding van het ontwerp valt niet onder de kosteloze feedbackronde, dit voer ik uit tegen betaling van een meerprijs of kan ik weigeren uit te voeren.
- 4.20 Graag ontvang ik van jou de feedback binnen zeven (7) dagen nadat ik het conceptontwerp aan jou heb toegestuurd. Indien je dat niet binnen die termijn doet, heb je geen recht meer de feedback kosteloos door te voeren en wordt de overeenkomst als afgerond beschouwd. Indien je na afloop van laatstgenoemde termijn toch nog feedback door wenst te voeren, kan ik dit weigeren of uitvoeren tegen betaling van een meerprijs.
- 4.21 Indien je meer feedback wenst door te voeren dan wij hebben afgesproken, beschouw ik dit als meerwerk en breng ik hiervoor mijn uurtarief in rekening.
Wijzigen van de overeenkomst en meerwerk
- 4.22. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het nodig is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen, treden wij hierover in overleg en zullen wij de overeenkomst dientengevolge aanpassen.
- 4.23 Indien de wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst financiële gevolgen heeft voor de overeenkomst, stel ik je hier spoedig van op de hoogte en brengt ik de meerkosten in rekening bij jou tegen mijn laatst geldende uurtarief.
- 4.24 Ik ben gerechtigd een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst te weigeren, maar ik hou altijd recht op betaling van de reeds oorspronkelijk overeengekomen werkzaamheden. De weigering van een wijziging en/of aanvulling van de overeenkomst door mij is bovendien geen reden om de overeenkomst te beëindigen.
Artikel 5 - Beëindiging van de overeenkomst
Opzegging
- 5.1 De overeenkomst wordt in beginsel aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij wij uitdrukkelijk anders overeenkomen.
- 5.2 Indien jij de overeenkomst opzegt, ben jij een annuleringsvergoeding verschuldigd aan mij, ter hoogte van:
- 5.2.1. nadat de overeenkomst tot stand is gekomen: 20 % van de totale prijs (ik ben gerechtigd de aanbetaling aan te merken als annuleringsvergoeding);
- 5.2.2. nadat ik de eerste ontwerpen heb gemaakt: 40 % van de totale prijs:
- 5.2.3. nadat jij feedback hebt gegeven op de concept ontwerpen, maar voorafgaand aan de daadwerkelijke muurschildering: 70 % van de totale prijs;
- 5.2.4. hierna is opzegging niet meer mogelijk en ben je 100 % van de totale prijs verschuldigd.
- 5.3 Indien jij de overeenkomst tussentijds opzegt, ben je niet gerechtigd om de ontwerpen te gebruiken.
- 5.4 Ik ben gerechtigd de overeenkomst, zowel vooraf als tussentijds, per direct op te zeggen indien ik dat noodzakelijk acht, zonder opgaaf van reden en zonder dat ik enige vorm van schadevergoeding verschuldigd ben aan jou. In een dergelijk geval heb ik recht op vergoeding van mijn gemaakte kosten en gedane investeringen.
- 5.5 Opzegging dient te allen tijde schriftelijk (per e-mail) te geschieden.
Herroeping door de Consument
- 5.6 De Consument kan een overeenkomst gedurende een bedenktijd van veertien (14) dagen zonder opgave van reden ontbinden, als het herroepingsrecht niet wettelijk is uitgezonderd en indien sprake is van een overeenkomst op afstand die is gesloten via een georganiseerd verkoopsysteem.
- 5.7 De termijn van de bedenktijd gaat in op de dag waarop de overeenkomst is aangegaan.
- 5.8 Indien de Consument gebruik wil maken van het herroepingsrecht, laat hij dit binnen de bedenktijd aan mij weten door gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping, dat gemaild dient te worden naar info@decoratieparadijs.nl.
- 5.9 Het modelformulier voor herroeping wordt samen met de algemene voorwaarden aan de Consument ter beschikking gesteld (zie Bijlage 1 bij de algemene voorwaarden).
- 5.10 Zodra ik de melding van herroeping door de Consument heb ontvangen, stuur ik na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
- 5.11 Indien de Consument reeds (een deel) (aan)betaald heeft, wordt het betaalde bedrag naar de Consument teruggestort op de rekening die bij mij bekend is. Dit doe ik zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de ontvangst van het ingevulde modelformulier voor herroeping.
- 5.12 Ik gebruik voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de Consument heeft gebruikt, tenzij de Consument instemt met een andere betaalmethode. De terugbetaling is kosteloos voor de Consument.
- 5.13 Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de Consument.
- 5.14 Indien jij geen Consument bent, heeft hij geen herroepingsrecht.
- 5.15 Indien de uitvoering van de overeenkomst al is gestart tijdens de bedenktijd, en de Consument maakt gebruik van zijn herroepingsrecht, dient de Consument de reeds geleverde diensten te betalen, omdat:
- 5.15.1. de Consument voor het aangaan van de overeenkomst is geïnformeerd dat de uitvoering van de overeenkomst van start gaat binnen de bedenktijd, en dat de Consument daarom moet betalen voor de diensten die worden geleverd tijdens de bedenktijd, en;
- 5.15.2. de Consument hiermee akkoord is gegaan, en dit akkoord is toegevoegd aan de bevestiging van de overeenkomst.
Opschorting en ontbinding
- 5.16 Ik ben gerechtigd mijn werkzaamheden op te schorten en/of de overeenkomst te ontbinden, zonder voorafgaande ingebrekestelling en zonder gerechtelijke tussenkomst, indien:
- 5.16.1. jij tekortschiet in de nakoming van jouw verplichting(en) op grond van de overeenkomst; en
- 5.16.2. jij in staat van faillissement wordt verklaard, faillissement aanvraagt, een afkoelingsperiode op grond van de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (Whoa) verzoekt, onder curatele of bewind wordt gesteld, (voorlopige) surseance en/of uitstel van betaling aanvraagt, jouw bedrijfsactiviteiten staakt, executoriaal beslag op het vermogen van jouw onderneming wordt gelegd of op een andere manier blijkt dat jij niet aan jouw betalingsverplichting voldoet of wanneer ik redelijkerwijs kan verwachten dat jij niet aan jouw betalingsverplichting gaat voldoen.
- 5.17 Indien de overeenkomst wordt ontbonden, zijn al mijn vorderingen op jou direct opeisbaar.
- 5.18 Indien ik overga tot het opschorten van mijn werkzaamheden en/of het ontbinden van de overeenkomst, word ik niet schadeplichtig jegens jou.
Artikel 6 - Tarieven en kosten
- 6.1 Ik neem deel aan de KOR, waardoor ik geen BTW in rekening breng.
- 6.2 Mijn tarieven zijn inclusief materiaalkosten, tenzij ik anders aangeef.
- 6.3 Mijn tarieven zijn exclusief reis- en parkeerkosten. Ik breng een kilometervergoeding in rekening ter hoogte van € 0,35 per kilometer. Parkeerkosten reken ik voor 100 % door aan jou.
- 6.4 Indien ik meer werk moet verrichten dan wij oorspronkelijk hebben afgesproken, ben ik gerechtigd deze meerkosten in rekening te brengen tegen mijn laatst geldende uurtarief.
- 6.5 Ik ben gerechtigd een spoedtarief in rekening te brengen ter hoogte van + 20 % bovenop mijn normale tarief, indien er sprake is van spoed. Ik geef vooraf altijd aan indien ik voornemens ben mijn spoedtarief in rekening te brengen.
- 6.6 Ik ben gerechtigd mijn tarieven en kosten te allen tijde aan te passen. Indien deze tariefwijziging invloed heeft op een lopende overeenkomst, deel ik dit zo spoedig mogelijk mede. Indien jij een Consument bent, is de Consument gerechtigd de overeenkomst te ontbinden indien de tariefverhoging binnen drie (3) maanden na het aangaan van de overeenkomst wordt doorgevoerd.
- 6.7 Prijsstijgingen die gebaseerd zijn op een wettelijke regeling mag ik altijd aan jou doorberekenen.
- 6.8 Eventuele kortingen of acties gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten en hebben geen terugwerkende kracht.
Artikel 7 - Betaling
- 7.1 Ik verzend de facturen digitaal (per e-mail). Jij gaat ermee akkoord dat je geen papieren factuur ontvangt.
- 7.2 In beginsel verlang ik een aanbetaling ter hoogte van 20 % van de totaalprijs. Het resterende bedrag breng ik in beginsel in rekening nadat de muurschildering is gemaakt. Ik ben ook gerechtigd tussentijds facturen te sturen.
- 7.3 De betaling van een factuur dient plaats te vinden binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de factuur, tenzij anders is aangegeven op de factuur.
- 7.4 Ik ben gerechtigd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten tot het moment dat alle opeisbare vorderingen volledig zijn voldaan.
- 7.5 Jij bent, met uitzondering van de Consument, niet bevoegd tot aftrek, opschorting en/of verrekening van jouw betaling.
- 7.6 Indien jij de factuur niet tijdig betaalt, ben je van rechtswege (direct) in verzuim en ben je een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Bij niet tijdige betaling komen zowel eventuele buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten geheel voor jouw rekening, met een minimum van € 40,- voor Consumenten en € 150,- voor zakelijke klanten. Indien jij een Consument bent, ontvang je eerst een kosteloze betalingsherinnering van veertien (14) dagen om de betaling alsnog te voldoen.
- 7.7 Eventuele bezwaren tegen de factuur schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 8 - Intellectueel eigendomsrecht
- 8.1 Ik ben en blijf rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten op alle, teksten, ontwerpen, tekeningen, muurschilderingen en andere documenten, diensten en/of werken (hierna gezamenlijk te noemen: ‘producten’) die door mij zijn vervaardigd in het kader van de overeenkomst, alles in de ruimste zin van het woord.
- 8.2 De producten mag jij alleen gebruiken op de wijze en voor de doeleinden die wij vooraf schriftelijk zijn overeengekomen. De ontwerpen van mijn muurschilderingen mag jij alleen gebruiken voor de muurschildering en mag jij niet gebruiken voor andere doeleinden. Indien jij een ontwerp wilt delen op social media, is dat alleen toegestaan met een zichtbare en leesbare naamsvermelding van mijn bedrijfsnaam (Decoratieparadijs). Het auteursrecht wordt uitdrukkelijk nooit overgedragen, en blijft altijd bij mij.
- 8.3 Jij bent niet gerechtigd de producten op een andere wijze te gebruiken dan zoals tussen ons is overeengekomen. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan de producten te gebruiken voor commerciële doeleinden, te verveelvoudigen, bewerken, aan te passen, publiceren, openbaren, verkopen, verstrekken en/of overdragen aan derden, zonder mijn schriftelijke en uitdrukkelijke toestemming.
- 8.4 Niet-gebruikte producten, zoals concepten, die uiteindelijk niet worden gebruikt voor het eindresultaat, mag jij niet gebruiken en/of delen, en blijven mijn eigendom.
- 8.5 Indien jij inbreuk maakt op een intellectueel eigendomsrecht, maak ik aanspraak op een onmiddellijk opeisbare boete ter hoogte van € 5.000,- per gebeurtenis, vermeerderd met € 50,- per dag voor iedere dag dat de overtreding voortduurt.
- 8.6 Indien ik meer schade lijd door de inbreuk, heb ik ook recht om aanvullende schadevergoeding te vorderen.
- 8.7 De betaling van een boete en/of schadevergoeding geeft geen recht op verder ongeoorloofd gebruik van de producten.
- 8.8 Ik heb, met inachtneming van jouw belangen, het recht om de producten te gebruiken voor eigen promotie- en publiciteitsdoeleinden, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, publicatie op de website, publicatie in mijn portfolio, publicatie op sociale media en/of te gebruiken voor drukwerk. Indien jij hiertegen bezwaar hebt, dien jij dit voor het sluiten van de overeenkomst aan mij uitdrukkelijk kenbaar te maken.
Artikel 9 - Aansprakelijkheid en vrijwaring
- 9.1 Ik ben alleen aansprakelijk voor de schade die is ontstaan doordat ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
- 9.2 Voor de volgende schadeposten en situaties ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, uitdrukkelijk niet aansprakelijk:
- 9.2.1. Indirecte schade, bijvoorbeeld schade aan derden, geleden verlies, gemiste besparingen, gederfde winst;
- 9.2.2. Resultaten die tegenvallen;
- 9.2.3. Vlekken, beschadigingen of afwijkende verkleuren die door de muurschildering heenkomen en al op de muur aanwezig waren voor aanvang van mijn werkzaamheden;
- 9.2.4. Afwijkende kleuren en vormen;
- 9.2.5. Doelstellingen die niet zijn behaald;
- 9.2.6. Schade veroorzaakt door diensten of software van derden;
- 9.2.7. Schade veroorzaakt door situaties die buiten mijn bereik liggen, zoals hacks en/of storingen;
- 9.2.8. Schade voortvloeiende uit werkzaamheden van de door mij ingeschakelde derden (hiermee sluit ik het bepaalde in artikel 6:76 Burgerlijk Wetboek uit);
- 9.2.9. Schending van intellectuele eigendomsrechten doordat jij of een aan jou gelieerde derde inbreuk pleegt op intellectuele eigendomsrechten van anderen;
- 9.2.10. Schade die is ontstaan doordat jij onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie aan mij hebt verstrekt.
- 9.3 Indien ik toch aansprakelijk kan worden gehouden, ben ik alleen aansprakelijk voor directe schade die direct verband houdt met de uitvoering van onze overeenkomst. Zo ben ik bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, niet aansprakelijk voor gevolgschade of schade aan derden.
- 9.4 Mijn aansprakelijkheid is altijd beperkt tot het bedrag dat mijn aansprakelijkheidsverzekeraar uitkeert. Indien mijn aansprakelijkheidsverzekeraar om wat voor reden dan ook niet tot uitkering overgaat, is mijn aansprakelijkheid beperkt tot maximaal één (1) keer het factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met een maximum van € 1.000,- per schadeveroorzakende gebeurtenis.
- 9.5 Jij, met uitzondering van de Consument, vrijwaart mij ter zake van alle aanspraken van derden die in verband staan met of voortvloeien uit (zowel direct als indirect) de uitvoering van de overeenkomst.
- 9.6 De aansprakelijkheidsbeperkingen en uitsluitingen uit dit artikel zijn niet van toepassing indien ik opzettelijk of bewust roekeloos heb gehandeld.
- 9.7 Een aanspraak van jou jegens mij vervalt door verloop van twaalf (12) maanden nadat de overeenkomst is afgelopen.
Artikel 10 - Overmacht
- 10.1 Een overmachtsituatie is een situatie waarin het voor mij onmogelijk is om de overeenkomst uit te voeren, en deze oorzaak niet aan mij kan worden toegerekend. Onder overmacht wordt bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, verstaan: oorlog, extreme verkeersomstandigheden, lichamelijke (blijvende/tijdelijke) beperking, brand, ziekte, uitval van elektriciteit, overlijden, (netwerk)storingen, stakingen, oproer, natuurrampen, epidemieën, pandemieën en overheidsbesluiten.
- 10.2 Als sprake is van een overmachtsituatie, ben ik gerechtigd de overeenkomst te onderbreken, te verplaatsen of te annuleren.
- 10.3 Indien de overmachtsituatie dertig (30) dagen heeft geduurd, ben ik gerechtigd de overeenkomst te ontbinden zonder gerechtelijke tussenkomst en zonder voorafgaande ingebrekestelling.
- 10.4 Ik ben bij een overmachtsituatie geen (schade)vergoeding verschuldigd.
- 10.5 Indien de overeenkomst wordt opgeschort en/of eindigt omdat sprake is van een overmachtsituatie, heb ik recht op betaling van de reeds gewerkte uren, gemaakte onkosten en/of gedane investeringen.
Artikel 11 - Klachten
- 11.1 Indien je een klacht hebt over mijn werkzaamheden, dien je de klacht binnen veertien (14) dagen na het voorval waar de klacht betrekking op heeft, te mailen naar: info@decoratieparadijs.nl.
- 11.2 Het is belangrijk dat jij de klacht voldoende motiveert, want alleen dan kan ik de klacht in behandeling nemen.
- 11.3 Het indienen van een klacht ontheft jou niet van jouw verplichting te betalen.
- 11.4 Ingediende klachten probeer ik te behandelen binnen vijftien (15) werkdagen. Indien dat niet mogelijk is, laat ik dit binnen de laatstgenoemde termijn aan je weten en stel ik een nieuwe, redelijke termijn vast voor behandeling.
- 11.5 Ik wijs de Consument bovendien op de portal voor onlinegeschillenbeslechting van de Europese Commissie, waar de Consument zijn klacht in kan dienen: ec.europa.eu/consumers/odr.
- 11.6 Jij kan geen rechten ontlenen aan het in behandeling nemen van een klacht.
Artikel 12 - Geheimhouding
- 12.1 Onder vertrouwelijke informatie wordt in dit artikel verstaan: alle informatie die als zodanig als vertrouwelijk is aangemerkt of wanneer het vertrouwelijke karakter voortvloeit uit de aard van de informatie.
- 12.2 Wij zijn beide gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die in het kader van de overeenkomst is verkregen en/of is verstrekt.
- 12.3 Indien een van ons op grond van een wettelijke bepaling en/of een rechterlijke uitspraak is gehouden om vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken, is deze partij niet gehouden aan schadevergoeding.
- 12.4 Ik ben niet gehouden aan de geheimhoudingsverplichting wanneer ik de vertrouwelijke informatie deel met derden die ik inschakel voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals werknemers, adviseurs of zzp’ers.
Artikel 13 - Geschillenregeling
- 13.1 Op alle rechtsverhoudingen tussen ons is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- 13.2 Voordat wij naar de rechter stappen, zullen wij ons eerst maximaal inspannen om het geschil onderling te beslechten.
- 13.3 De rechtbank Gelderland is bevoegd om van een eventueel geschil tussen ons kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.